Corporate Identity

Corporate Identity ook wel huisstijl genoemd, bevat 3 elementen die bepalend zijn voor de identiteit van een organisatie. Deze elementen zijn design, communicatie en gedrag. De manier waarop je design, communicatie en gedrag inzet, wordt bepaald door het management of de directie. Als je sleutelt aan de bedrijfsidentiteit, moet je zeker ook rekening houden met de bedrijfscultuur. De Zeeman Reclamegroep deelt in deze brochure graag haar visie met u.

Gezichten spreken boekdelen. De meeste mensen onthouden beter gezichten dan namen. Gevoelens zijn wel met woorden te omschrijven, maar kijk hoeveel meer emoties de blikken in een gezicht kunnen overbrengen. Bedrijven hebben ook een gezicht. Mensen krijgen een beeld van uw onderneming of instelling aan de hand van de vorm van uw drukwerk, reclame, advertenties, e.d. Organisaties zonder eenduidig gezicht worden niet snel herkend en behalen een laag communicatie-rendement.

Een sympathiek, zeer eigen en vertrouwenwekkend gezicht creëer je met een op maat gesneden huisstijl. Hoe beter de huisstijl, hoe passender en herkenbaarder. Een krachtige en consequent doorgevoerde huisstijl versterkt uw positie, terwijl een slechte huisstijl die kan ondermijnen. Elke huisstijl heeft een houdbaarheidsdatum. De Zeeman Reclamegroep weet er alles van.

Een geraffineerde en weloverwogen huisstijl straalt de cultuur en sfeer uit die men naar buiten toe wil tonen. Accounts uit de sectoren zakelijke dienstverlening of financials formuleren hun beoogde imago doorgaans heel anders dan bijv. grootwinkel-bedrijven of industriële bedrijven.

Een sterke huisstijl zit net zo gegoten als het maatpak dat door de kleermaker speciaal voor u op maat gesneden wordt. Het mag nergens knellen en hoort optimale bewegingsvrijheid te garanderen. Uw huisstijl moet in overeenstemming zijn met uw identiteit. Het plaatje moet kloppen. Door kleur te bekennen, krijgen organisaties karakter. Uw huisstijl is meer dan een logo en een specifiek lettertype. Alle typografische elementen van uw uitingen hebben ermee te maken. Bent u toe aan een huisstijltoets, maak dan eens een afspraak voor een verfrissend onderhoud met de Zeeman Reclamegroep.

De huisstijl is meer dan een beeldmerk. Maar dat visuele element is wel één van de belangrijkste bouwstenen van die stijl. Het minst gedurfde beeldmerk is vaak ook het meest saaie. Veel spannender en aandachttrekkender zijn logo’s die van durf getuigen en iets heel specifieks hebben.

Een beeldmerk of logo maak je niet zomaar, dat vereist eerst een nauwkeurige analyse van uw wensen, doelen en eventuele problemen. Vanuit de bevindingen wordt een grafische vertaling gemaakt in vormen, kleuren, symbolen en letters. Elk ontwerp van de Zeeman Reclamegroep is volstrekt uniek en niet gebaseerd op bestaande concepten. Van gedateerde trucs willen we niets weten. Consistente originaliteit met een zorgvuldig doorgevoerde styling, dáár gaan we voor. En als dat beeldmerk er eenmaal is, tonen wij u graag welke stunts daarmee verantwoord zijn. Over risico’s gesproken, wist u dat het lanceren van een achteloos gecreëerd logo veel riskanter is dan het beklimmen van een berg zonder de juiste uitrusting?

Een huisstijl rigoureus vernieuwen is lang niet altijd handig en verstandig. Eigentijds maken is vaak een kwestie van subtiele aanpassingen. En een wat meer gedateerde stijl kan met een grondige refresh ook weer jaren mee.

Wezenlijke delen van de bestaande huisstijlelementen handhaven en fijnslijpen, zorgt ervoor dat men u blijft herkennen. Zo gaat het effect van eerder gedane investeringen niet verloren. Door de Zeeman Reclamegroep op bestaande visuele elementen creatief te laten voortborduren, kunt u relatief snel de identiteit van uw organisatie verjongen. Waardoor u de aandacht van uw publiek beter weet vast te houden.

Bij de Zeeman Reclamegroep treft u ook de best geschoolde talenten aan voor re-designen van alle denkbare uitingen van marketingcommunicatie (zowel in 2D als 3D, analoog en digitaal, virtueel en tastbaar).

Spectaculair werk creëren is een kwestie van een strakke coördinatie. Van weten wie in wat uitblinkt en waar uithangt. Van veilig kunnen vertrouwen op andermans vaardigheden en teamspirit.

Indrukwekkende prestaties vinden niet alleen in de sportwereld plaats. U kunt ze ook komen bekijken bij de Zeeman Reclamegroep. Ons uitgebreide team van PR- & marketingspecialisten, tekstschrijvers & illustratoren, fotografen & signmakers, webdesigners & vormgevers, drukkers & zeefdrukkers, presenteert u graag gedachten en plannen die uw stoutste verwachtingen overtreffen. En al die professionaliteit kost niet meer dan u wilt uitgeven. Bij de Zeeman Reclamegroep geen vaste verplichtingen, hoge uurtarieven of een schrikbarende overhead-druk. Want ons team is verregaand ingespeeld op doelmatig denken en doen.

Of je nu koorddanser, slangenmens, ondernemer of andere evenwichtskunstenaar bent, je streeft altijd naar een gezonde, stabiele balans. Daar draait het om.

Organisaties en bedrijven die zich niet goed bewust zijn van hun exacte positie binnen hun markten, moeten buitensporig veel investeren om de juiste balans te vinden en te behouden. Terwijl organisaties die wel precies weten waar en hoe zij ervoor staan en hoe men naar hen kijkt, zich veel gemakkelijker herpositioneren of een veroverde plek consolideren.

Hoe ziet uw positie eruit en waar liggen de onvermoede kansen of bedreigingen? De Zeeman Reclamegroep beheerst allerlei technieken om dat voor u in beeld te brengen. Zo’n inventarisatie kan resulteren in een helder marketingcommunicatieplan. Daarin ligt de route opgeslagen om stapsgewijs tot aan een optimale communicatie met uw doelgroepen te komen.

Humor is waarschijnlijk het sterkste gevoel van amusement dat men bij anderen kan oproepen. Zonder humor in bijvoorbeeld een circus blijven de tribunes akelig stil en kan de tent wel sluiten. Ook binnen het bedrijfsleven is humor van belang. Zo zijn pakkende slogans vaak heel komisch.

Zonder relativeringsvermogen en klik tussen de mensen geen prestaties waar je vrolijk van wordt. Hoe serieus wij ook werken, juist door toevoeging van wat zelfspot, absurdisme of woordspelingen worden concepten vaak veel sterker. Af en toe lekker met elkaar en om jezelf kunnen lachen is essentieel. Het triggert tijdens brainstorms de creativiteit. Dat doet de Zeeman Reclamegroep  dan ook geregeld met haar opdrachtgevers en prospects. Bent u benieuwd of en hoe uw bedrijf of instelling met humor een beter communicatierendement kan behalen, laten we daar dan eens serieus van gedachten over wisselen.

tumb - verheul - magazine - zeemanreclamegroep - communicatie
folders kennemer lyceum
lekker wonen beurs den helder
Noordkop in Zaken, hét zakenmagazine voor de Noordkop

REFERENTIES

Verheul Makelaardij