Hoe vaak bent u onderweg met uw (bedrijfs)auto? Waarschijnlijk dagelijks! Uw auto is dus een goede en eenvoudige manier om reclame mee te maken. Onderzoek wijst uit dat een bedrijfsauto gemiddeld zo’n 160.000 keer per maand wordt gezien. Dat geeft 160.000 redenen om uw auto te laten bestickeren. In deze blog geven we u enkele tips over autobestickering en carwrapping.
Allereerst zullen we het verschil uitleggen tussen autobestickering en carwrapping. Beide methoden zorgen voor visuele reclame op uw auto, maar bij carwrapping worden grotere delen (of de gehele auto) ingepakt in folie. Waar uw voorkeur ook naar uitgaat, met carwrapping maakt u van uw (bedrijfs)auto een blikvanger! Bovendien beschermt u uw auto met carwrapping tegen UV en krassen (de folie is gemakkelijk weer te verwijderen).
Bij bestickering van uw auto wordt ook gebruikgemaakt van folie, waar -net als bij carwrapping- ontzettend veel keuze is in materialen en kleuren. Bij autobelettering wordt alleen niet een gedeelte of de gehele auto ingepakt in folie, maar worden gesneden letters, afbeeldingen en logo’s op de auto geplakt. Vaak is autobestickering of -belettering hierdoor voordeliger dan carwrapping.
Houd er rekening mee dat belettering op uw auto binnen drie seconden te lezen dient te zijn. Gebruik geen lange zinnen of veel tekst, want daarmee mist u uw doel. Een korte slogan of een korte opsomming van uw diensten plus uw bedrijfsnaam volstaat.
Daarnaast geldt: less=more. Probeer op te vallen door eenvoud, niet door een complexe afbeelding of kleuren die verblinden. Een mooi, eenvoudig ontwerp heeft de meeste impact, omdat het direct herkenbaar is. Het is belangrijk dat het zicht van de bestuurder niet belemmerd wordt door de bestickering of carwrapping. Voor- en achterruit moeten vrij blijven, zo ook de zijramen.
Huisstijl
Wanneer u besluit uw bedrijfsauto te laten wrappen of bestickeren, is het uw doel om meer bekendheid te verkrijgen. Het ontwerp moet dus aansluiten bij uw huisstijl en de sfeer overbrengen van uw onderneming. Uiteraard kunt u wel een ‘opvallend uitstapje’ maken hierin, maar zorg dat de basis de huisstijl van uw onderneming is. Dit zorgt voor herkenning en wekt vertrouwen bij de kijker (de potentiële klant).
Om zo lang mogelijk plezier te beleven van uw carwrapping of bestickering, dient u deze goed schoon te houden. Een glimmende bedrijfsauto geeft trouwens ook een meer professionele uitstraling, dan eentje die onder de prut zit. Maar dat ter zijde… Zo behandelt u uw stickers het beste:
• Spoel de auto grondig af met lauwwarm water.
• Was de auto, zoals u gewend bent, maar gebruik hierbij alleen pH-neutrale zeep, lauwwarm water en een zachte spons.
• Waxen of polijsten kunt u overslaan, dit geldt in het bijzonder voor matte carwraps of stickers.
• Gebruik liever geen hogedrukreiniger, daarmee vergroot u de kans om de randen van de folie los te maken.
• Ook volautomatische wasstraten zijn geen favoriet bij carwraps en stickers.
Nog veel te vaak zien we dat stickers niet op de juiste wijze zijn aangebracht op bedrijfswagens. Door het verkeerd plakken kunnen stickers snel loslaten. Zonde van het geld en de tijd die u erin heeft gestoken! Wij adviseren altijd een ervaren plakker, want stickers plakken is nu eenmaal een vak apart waar veel geduld en een scherp oog voor nodig is.
Mocht u het toch graag zelf willen doen, dan is ons advies om de auto eerst goed schoon te maken en daarna te drogen. Vervolgens dient u het oppervlak waar u de sticker gaat plakken grondig te ontvetten. Daarna kunt u aan de slag. Maar, wees gewaarschuwd: het is een lastige klus!
Wilt u ook geld verdienen door uw bedrijfsauto om te turnen naar een rijdend reclamebord? Laat deze dan wrappen of bestickeren! Hoe vaker potentiële klanten uw ‘advertentie’ zien, hoe sneller ze een betalende klant worden. Neem vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden van carwrapping of autobestickering, wij maken graag een offerte op maat.